همه چیز درباره مدلینگ
اگر مدل هستید ، کار شما مدل سازی لباس هایی است که توسط طراحان و برند های مد ساخته شده است.
اگر کسی از شما بپرسد چه کار می کنید ، می گویید که در حال کار در زمینه مدلینگ هستم!
اگر دوست دارید چیزی را خلق کنید اما از یک اثر دیگر به عنوان الهام استفاده کرده اید ، می توانید بگویید که کار خود را بر اساس چیزی الگوبرداری کرده اید.
مدلینگ چیست؟
مدلینگ ، مد، و فشن مدلینگ به عمل نشان دادن انواع لباس ، زیبایی و آراستگی با استفاده از سوژه های انسانی یا شکل انسان است.
این نمایش ها ممکن است به عنوان نمایش مد زنده انجام شوند.
ممکن است از آنها عکس گرفته و روی بیلبوردها یا مجلات قرار داده شود (مثل مجله ووگ).
یا ممکن است به عنوان تبلیغات تجاری یا برنامه های تلویزیونی ضبط شوند.
مدلینگ بیش از چهار قرن وجود داشته است.
کتابهای حکاکی - که نشانگر مد قدیم ، خارجی و معاصر است - با اختراع چاپ در اواسط قرن پانزدهم در دسترس قرار گرفت.
در قرن هفدهم ، عروسک های چوبی با محبوب ترین سبک ها برای زنان ثروتمند در شهرهای بزرگ اروپا ارسال شدند تا آنها را به خرید سبک های محبوب ترغیب کنند.
خیاط ماری آنتوانتا تا پایان قرن هجدهم به نمایش این کار دست خود در این شیوه ادامه داد.
در آن زمان ، اولین مجلات مد ، با برجسته سازی خلاقیت برای درباریان سلطنتی ، ظاهر شد و صفحه مد یا تصویر اختصاص داده شده به نمایش آخرین حالت به وجود آمد.
در نهایت ، اصطلاح "بشقاب مد" ، هم تصویرسازی مد و هم زنی را توصیف می کند که ظاهراً لباس های شیک خریداری کرده است.
عکاسی مد اولین بار در سال 1840 شروع به کار کرد و در نهایت جایگزین خط کشی به عنوان روش غالب برای به تصویر کشیدن مدهای فعلی شد.
در دهه 1850 ، چارلز ورث استفاده از مدل های زنده را برای فروش لباس هنگامی که همسرش را تشویق به پوشیدن لباس های طراحی شده توسط خود نشان دادن آنها برای مشتریان خود کرد ، استفاده از مدل های زنده را رواج داد.
استفاده از مدل های زنده ادامه پیدا کرد و باند (یا "catwalk") در سال 1914 در نمایشگاه مد شیکاگو ظاهر شد.
این باند به مشتریان اجازه می داد تا لباس ها را بازرسی کنند در حالی که با عینک های شیک مد که از داغ ترین نام ها در مد طراحی شده اند ، سرگرم می شوند.
آژانس های مدلینگ (مشاغلی که تماس بین مدل ها ، طراحان و فروشندگان را تنظیم می کنند) وجود خود را مدیون نبوغ جان روبرت پاورز ، بازیگر بی کار آمریکایی در اوایل قرن بیستم هستند.
قدرتها متوجه شدند که با مطابقت مردان و زنان جذاب با عکاسان و شرکتهای تبلیغاتی می توان به سود دست یافت.
آژانس های مدلینگ مانند Elite ، Ford و John Casablancas هنوز بر دنیای مد غالب هستند. قرن بیستم همچنین شاهد ایجاد "سوپرمدل" بود - الگویی پردرآمد که نه تنها مدهای مورد نظر را به نمایش می گذارد ، بلکه شیوه زندگی حسادت آمیز را نیز به نمایش می گذارد.
تأثیر مدلینگ بسیار فراتر از دنیای مد است.
بسیاری استدلال می کنند که مدل های زن به عنوان مثال های خوبی برای دنبال کردن زنان عمل نمی کنند.
ظاهر نازک بسیاری از مدلها به عنوان عامل م disordersثر در اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی عصبی و پرخوری قلمداد شده است.
منتقدان حملات تلخی را علیه ظاهر "هدر رفته" (اغلب با استفاده گسترده از مواد مخدر به دست آوردند) در اوایل دهه نود و در بدن کیت ماس تجسم دادند.
مدلینگ مردانه به اندازه مدلینگ زنانه مورد مطالعه قرار نگرفته است.
تحقیقی که انجام شده نشان می دهد که در سه دهه اخیر ، با افزایش مد لباس های ورزشی برای مردان ، آمادگی جسمانی و سلامتی به ایده آل های مهمی برای بدن مردان تبدیل شده است.
بنابراین مدلهای مردانه با همان استانداردهای زیبایی و لاغری مطابقت ندارند که بر مدلینگ زن مسلط بوده است.
[ بازدید : 375 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]