بی خطر ترین جراحی یا عمل لاغری در ایران کدام است؟

يکشنبه 17 اسفند 1399
18:14
مهسا

در تکمیل مطلب قبلی که مربوط به لیپوماتیک بود، تو این مطلب قصد داریم امن ترین عمل لاغری رو با مقایسه و بررسی تمام عمل های لاغری که امروز در ایران انجام میشه، خدمتتون معرفی کنیم.

اگر تصمیم دارید برای لاغری یک عمل رو انجام بدید، حتما ما رو دنبال کنید تو این مطلب

امروزه میزان چاقی به اوج خود رسیده است. چاقی علاوه بر تأثیر در ظاهر و عزت نفس فرد ، باعث بسیاری از بیماری های جدی و خطرناک مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و انواع سرطان ها مانند سرطان پستان و روده بزرگ است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید بیش از یک سوم بزرگسالان در ایالات متحده چاق هستند. با افزایش چاقی در جهان ، به طور طبیعی تعداد جراحی های کاهش وزن (جراحی های چاقی) افزایش می یابد.

اما آیا جراحی کاهش وزن خطرناک است؟


برخلاف تصور بسیاری از افراد ، امروزه جراحی بسیار ایمن و کم خطر است. همچنین ، جراحی های چاقی ، برخلاف گذشته ، که به دلیل استفاده از روش های باز و تهاجمی بسیار چالش برانگیزتر بود ، توسط لاپاراسکوپی انجام می شود که جدیدترین روش جراحی است. در این نوع جراحی با حداقل تهاجم ، چندین برش کوچک در شکم ایجاد می شود که از طریق آن لاپاراسکوپ و سایر ابزارهای جراحی به بدن وارد می شود و عمل جراحی انجام می شود. دوره نقاهت بعد از جراحی لاپاراسکوپی کاهش وزن بسیار کمتر از جراحی باز است. در اینجا برخی از ایمن ترین جراحی های کاهش وزن آورده شده است.

جراحی آستین معده در ایران (اسلیو معده)

جراحی آستین معده در ایران که امروزه یکی از پر کاربردترین روشهای جراحی در جهان است ، شامل برداشتن حدود 80٪ معده است که شامل بخشی از ترشح هورمون گرسنگی (گرلین) نیز می شود. شکم باقیمانده بخیه زده می شود و به شکل باریک و بلند مانند موز یا آستین در می آید.


نحوه کاهش وزن: با کاهش حجم معده و سرکوب هورمون گرسنگی ، بیمار کالری بسیار کمتری دریافت می کند و وزن وی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.


کاهش وزن تقریبی: اکثر بیماران در طی 6 تا 12 ماه حدود 30 تا 50 درصد از اضافه وزن خود را طی 2 سال پس از جراحی آستین معده 50 تا 70 درصد از دست می دهند. کاهش وزن در این جراحی کندتر از بای پس معده است ، که خطر افتادگی پوست بعد از جراحی کاهش وزن را کاهش می دهد.


محل بخیه: برشهای لاپاراسکوپی هر کدام حدود 1.5 سانتی متر است و محل بخیه ناشی از جراحی به سرعت بهبود می یابد. بنابراین ، بیمار خیلی زود پس از جراحی آستین معده می تواند به روال عادی روزانه خود برگردد.

جراحی بای پس معده در ایران

جراحی بای پس معده در ایران نیز یکی از ایمن ترین جراحی های کاهش وزن است زیرا به روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در طی این جراحی بخشی از معده برداشته می شود و بقیه معده بخیه می شود. همزمان ، بخشی از روده کوچک بریده شده و به معده جدید متصل می شود. در واقع ، در این جراحی ، عبور غذا از روده تغییر می کند.


چگونه لاغر شویم: بیمار بعد از جراحی بای پس معده در ایران خیلی سریعتر احساس سیری می کند. همچنین ، به دلیل تغییر در عبور غذا از روده ، کالری و مواد مغذی کمتری جذب بدن می شود.


کاهش تقریبی وزن: طی 18 ماه 65 تا 80٪ از وزن اضافی کاهش می یابد.


محل بخیه: هر برش لاپاراسکوپی حدود 1.5 سانتی متر طول دارد و با گذشت زمان بهبود می یابد و از بین می رود. این جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود.

جراحی ابدومینوپلاستی در ایران

Abdominoplasty یا Tummy Tuck روشی است که در آن چربی و پوست اضافی شکم برداشته می شود و عضلات شکم سفت می شوند. نتیجه این جراحی دائمی نیست و بیمار باید پس از جراحی با رعایت رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی ، سبک زندگی سالمی را حفظ کند. بیماران به دلایل مختلفی تصمیم به عمل جراحی ابدومینوپلاستی می گیرند ، برخی از آنها ممکن است شامل ضعف عضلات شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد باشد. اگرچه عمل ابدومینوپلاستی برای برخی از بیماران ضروری است ، اما این جراحی نباید به عنوان درمانی برای چاقی یا از بین بردن چربی احشایی در نظر گرفته شود.


در طی جراحی ابدومینوپلاستی در ایران بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. دو برش برای جراحی ایجاد می شود: یکی در نزدیکی ناحیه شرمگاه و دیگری در اطراف ناف. پوست از عضله شکم جدا خواهد شد. سپس عضلات شکم بهم جمع شده و بخیه زده می شوند تا سفت شوند و بیمار لاغرتر به نظر می رسد. سپس قسمت جدا شده پوست روی عضلات کشیده شده و اکنون شکل جدیدی به خود گرفته و پوست اضافی آن برداشته می شود. ناف دوباره به بخشی که طبیعی به نظر می رسد متصل می شود. برش ها بسته شده و از پانسمان استریل در محل جراحی استفاده می شود. جراحی ابدومینوپلاستی 2 تا 5 ساعت طول می کشد.

لیپوماتیک یا لیپوساکشن در ایران

لیپوساکشن (که به آن لیپوماتیک نیز گفته می شود) یک جراحی با حداقل تهاجم است که یکی از ایمن ترین جراحی های کاهش وزن در ایران است. لیپوساکشن شامل برداشت انتخابی بافت چربی از نقاط مختلف بدن با استفاده از برش های کوچک است. با کمترین زمان بهبودی ظاهری باریک و متناسب ایجاد می کند.


لیپوساکشن در ایران چربی های موضعی اضافی را از نواحی مختلف بدن مانند ران ، باسن ، شکم ، کمر ، پشت ، بازوها ، زانوها ، چانه ، گونه ها ، دو چانه و مچ پا از بین می برد. در این روش جراح بسته به شرایط شما بیهوشی موضعی یا عمومی را برای جراحی انتخاب می کند. برای انجام لیپوساکشن ، جراح یک برش کوچک و ظریف در نزدیکی محل هدف ایجاد می کند. در ابتدا بی حس کننده موضعی استریل و رقیق شده برای کاهش خونریزی و ضربه تزریق می شود. سپس جراح یک لوله توخالی نازک به نام کانول را از طریق برش ها وارد می کند و با حرکات رفت و برگشتی ، چربی اضافی بدن را با استفاده از دستگاه وکیوم خارج می کند.

جراحی باند معده در ایران

در این جراحی کاهش وزن ، جراح یک حلقه سیلیکونی قابل تنظیم در اطراف قسمت اول معده ، کمی زیر محل اتصال مری و معده قرار می دهد. یک مخزن نیز برای تنظیمات بیشتر در زیر پوست دیواره شکم نصب شده است. با تزریق آب مقطر استریل به این مخزن ، حلقه باریک می شود و بنابراین مقدار مواد غذایی ورودی را محدود می کند. بیماری که تحت عمل جراحی باند معده قرار گرفته است در صورت پرخوری ممکن است استفراغ کند.


در جراحی باند معده در ایران ، مدت زمان عمل کوتاهتر است و کمترین دستکاری در دستگاه گوارش انجام می شود. بنابراین ، قطعاً یکی از ایمن ترین جراحی ها برای کاهش وزن است. در مقابل ، از آنجا که جراحی باند معده هیچ تاثیری بر روی هورمون های گرسنگی که باعث چاقی و دیابت می شوند ، بیمار همیشه احساس گرسنگی می کند ، بنابراین ممکن است مدتی بعد از عمل به عادت های غذایی غلط روی بیاورد. بنابراین ، کاهش وزن در این جراحی چاقی کمتر از سایر روش ها است.

منبع:

https://iranhealthagency.com/safest-surgery-for-weight-loss/


[ بازدید : 410 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مطالب زیبایی را در فیس مد دنبال کنید! است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]