اثرات عجیب جراحی زیبایی بینی که باید از قبل بدانید!

شنبه 22 خرداد 1400
9:47
مهسا

سلام ممکن است با انتخاب یک جراح تبحر به حداقل برسد. برای دستیابی به بهترین پیشرفت های ممکن در تنفس بینی و حس بویایی ، اطمینان حاصل کنید که با جراحان معتبر کار می کنید.


جراحی زیبایی بینی برای تغییر شکل ظاهری یا ترمیم ناهنجاری ها یا بهبود برخی از مشکلات تنفسی انجام می شود. به طور کلی ، این در گروه جراحی های ایمن است ، اما مانند همه انواع دیگر عمل ها ، اجتناب ناپذیر خود را دارد. به عنوان کاندیدای این جراحی ، ممکن است در مورد تغییرات تنفس ، چشایی ، بو ، صدا و لبخند ملاحظاتی داشته باشید. بیایید به برخی از این مسائل در زیر بپردازیم.

آیا جراحی زیبایی بینی بر تنفس تأثیر می گذارد؟

معمولاً تا یک سال تورم در داخل بینی شما وجود دارد. ماه های اول پس از جراحی ، ممکن است در تنفس مختصر مشکل داشته باشید اما با فروکش تورم ، تنفس شما به حالت طبیعی برمی گردد. اگر از مشکلات تنفسی رنج می برید و برای کمک به تنفس تحت عمل جراحی قرار گرفته اید ، اصلاح بینی شما می تواند تفاوت زیادی در توانایی تنفس شما ایجاد کند ، بنابراین توانایی تنفس شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

آیا جراحی زیبایی بینی بر لبخند شما تأثیر می گذارد؟

بعد از جراحی زیبایی بینی ، چند مورد ممکن است رخ دهد که می تواند بر لبخند شما تأثیر بگذارد. اگر کار در قسمت پایین بینی یا پایین کلوملا (پل پوستی بین سوراخ های بینی) انجام شده باشد ، تورم در ناحیه می تواند روی لب تأثیر بگذارد و باعث شود که موقتاً کمی افت کند. اما با کاهش کلملا متورم ، لب به حالت طبیعی برمی گردد.


اگر این عمل با کار عظیمی روی بینی شما انجام شود ، ممکن است عضلات مسئول بالا کشیدن لب بالا به طور موقت ضعیف شوند و برای بازگشت لب به حالت اول به چند ماه زمان نیاز دارد. علاوه بر این ، اگر نوک بینی بالا باشد ، ممکن است در ظاهر لب بالایی شما بعد از جراحی بینی تأثیر بگذارد. همه این اثرات موقتی هستند ، هرچند که برای گذراندن دوره بهبودی و بازگشت به شرایط طبیعی کمی زمان لازم است.

آیا جراحی زیبایی بینی بر بو تأثیر می گذارد؟

بعد از جراحی ، با ایجاد تورم در بافت بینی ، حس بویایی کاهش می یابد. این می تواند جریان هوای شما را مسدود کرده و باعث از دست رفتن موقتی توانایی حس بویایی شود. همانطور که تورم پس از جراحی به تدریج فروکش می کند ، بوها و مزه ها دوباره مشخص می شوند. در برخی موارد نادر ، از دست دادن دائمی بویایی پس از جراحی بینی اتفاق افتاده است که بیشتر به تجربه جراح اشاره دارد. اگرچه خطر از دست دادن دائمی حس بویایی بسیار کم است ، اما بهترین راه برای به حداقل رساندن خطر انتخاب جراح باتجربه برای جراحی زیبایی بینی است. مهم است که بدانید در صورت ترمیم سپتوم انحرافی می توان حس بویایی شما را در واقع بهبود بخشید و می تواند حس بویایی شما را بهتر کند. بهبودی کامل حدود شش ماه تا یک سال طول می کشد.

آیا جراحی زیبایی بینی روی چشم تأثیر می گذارد؟

در بعضی از روزهای بعد از جراحی ، ممکن است به دلیل تورم و داروها ، دچار مه آلودگی سر یا تاری دید شوید. به دلیل بیهوشی ، بلافاصله بعد از جراحی یک وضعیت طبیعی است. کبودی اطراف بینی بلافاصله پس از عمل ظاهر می شود و ممکن است در اطراف چشم گسترده شود و اثر "چشم سیاه" ایجاد کند. این به این دلیل است که رگ های خونی در امتداد لبه مداری چشم گیر می کنند و ظاهر سیاه چشم را ایجاد می کنند. همچنین ممکن است در بعضی از قسمت های اطراف چشم دچار التهاب و تورم شوید. آنها پس از 10 روز ناپدید می شوند. با این حال ، ممکن است چند ماه طول بکشد تا کاملا از بین برود. بندرت احتمال دارد که جراح در حین عمل به اعصاب بینایی شما آسیب برساند اگرچه اگر جراح شما از تجربه کافی برخوردار باشد ، این مشکلات را نخواهید داشت.

آیا جراحی زیبایی بینی در آواز تأثیر دارد؟

این واقعیت است که بینی ما یک قسمت اصلی از تنفس است. سپس ، هر تغییری در بینی می تواند بر صدای شما تأثیر بگذارد. اما نتایج به دلیل انجام این عمل بستگی دارد. اگر تصمیم دارید برای بهبود تنفس خود جراحی زیبایی بینی انجام دهید ، به عنوان مثال برای ترمیم تیغه انحرافی یا سایر مشکلات عملکردی ، این تنفس بهبود یافته می تواند به طور کلی آواز شما را بهبود بخشد. با این حال ، بینی و حفره های بینی برای تشدید صدای شما مهم است و اگر بینی شما در نتیجه جراحی زیبایی بینی خیلی کوچک باشد ، هم از راه های هوایی و هم از طنین آن کاسته می شود و به طور بالقوه می تواند بر صدای شما تأثیر منفی بگذارد.

آیا جراحی زیبایی بینی بر صدای شما تأثیر می گذارد؟

به طور معمول ، جراحی زیبایی بینی صدای فرد را تغییر نمی دهد. با این حال ، اگر خواننده هستید و شغل شما به صدای شما بستگی دارد ، باید بیشتر در مورد عواقب این جراحی زیبایی بینی فکر کنید و انواع محافظه کارانه این جراحی را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ، هنگام صحبت متوجه تغییر در صدا نخواهید شد و جراحی زیبایی بینی باعث تغییر چشمگیر صدا و خصوصیات صدای بینی نمی شود. به عنوان یک ملاحظه ، اگر شما در حال انجام کارهای قابل توجه و چشمگیری در بینی هستید ، مانند تغییر در سینوس ها ، شکستگی توربینات ، اصلاح تیغه انحراف یافته ، یا تغییرات اساسی در موقعیت استخوان بینی ، قابل تصور است که صدای شما کاملاً متفاوت خواهد بود.

آیا جراحی زیبایی بینی بر سینوس تأثیر می گذارد؟

گاهی اوقات ، افرادی که دچار مشکلات سینوسی هستند نیز دارای یک تیغه بینی انحرافی هستند که می تواند تنفس را حتی دشوارتر کند. اگر جراح شما متوجه شود که شما یک تیغه بینی انحرافی دارید ، ممکن است جراحی به نام سپتوپلاستی را برای اصلاح آن توصیه کند. اگر شما نیز امیدوارید که ظاهر بینی و همچنین عملکرد آن را تغییر دهید ، جراحی زیبایی بینی و همچنین جراحی سینوس یا سپتوپلاستی می تواند برای شما مناسب باشد.


از آنجا که جراحی سینوس ، سپتوپلاستی و جراحی زیبایی بینی همه جراحی هستند و خطرات خاصی را به همراه دارند ، جراح شما می خواهد قبل از موافقت با انجام این عمل ، از سلامتی شما تا حد ممکن اطمینان حاصل کند. ممکن است لازم باشد یک معاینه پزشکی داشته باشید و آزمایشات خاصی از قبل انجام شود. اگر دارویی مصرف می کنید ، به جراح خود اطلاع دهید ، زیرا برخی از داروها خطر خونریزی یا سایر عوارض را در حین یا بعد از جراحی افزایش می دهند. اگر فقط جراحی زیبایی بینی انجام دهید ، در آن ، اندازه بینی کوچکتر از قبل است ، مجرای داخلی نیز کوچکتر است که ممکن است باعث انسداد و برخی مشکلات برای سینوس شود.

آیا جراحی زیبایی بینی بر روی دندان ها تأثیر می گذارد؟

بلافاصله پس از جراحی ، در دندانهای جلوی خود مقداری درد خواهید داشت. این به این دلیل است که عصبی از بینی شما به سمت دندانهای جلویی شما حرکت می کند که احساس چهار دندان فوقانی جلویی و قسمت کوچکی از سقف دهان پشت این دندان ها را کنترل می کند. این عصب از تیغه بینی عبور می کند. آسیب یا تورم این عصب در طی جراحی سپتوپلاستی ممکن است به مدت دو تا سه هفته باعث احساس درد ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان های فوقانی جلویی شود. اما با بهبودی بینی ، درد و بی حسی کاهش می یابد.

منبع:

https://iranhealthagency.com/effects-of-rhinoplasty/


[ بازدید : 442 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مطالب زیبایی را در فیس مد دنبال کنید! است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]