6 داروی برتر در مورد خشکی پوست روی صورت

دوشنبه 6 مرداد 1399
16:59
مهسا

به مجله فیس مد خوش اومدید تواین مطلب که در واقع اولین مطلب آموزشی این مجله در حوزه زیبایی هستش، میخوایم 6 راهکار ساده برای برطرف کردن خشکی پوست صورت رو به شما عزیزان ارائه کنیم.

بعضی از افراد نسبت به دیگران مستعد خشکی پوست روی صورت هستند. درمان های ملایم و داروهای خانگی می توانند پوست خشک صورت را تسکین داده و از بازگشت آن جلوگیری کنند.


ممکن است افراد در نتیجه عوامل زیادی از جمله تغییر دما یا رطوبت ، استفاده از صابون با مواد شیمیایی خشن و شرایط پوستی مانند اگزما ، خشکی روی صورت خود را تجربه کنند.


در بیشتر موارد ، افراد می توانند با استفاده از داروهای خانگی و درمان بدون نسخه (OTC) از خشکی پوست خلاص شوند.


در این مقاله ، ما به این موضوع می پردازیم که چرا برخی از افراد خشکی پوست صورت خود را تجربه می کنند و در مورد روش های درمانی و راه های خانگی صحبت می کنند.


علت خشکی پوست صورت چیست؟

فرد می تواند روزانه مرطوب کند تا پوست خشک روی صورت خود را درمان کند.

پوست به طور طبیعی روغنی به نام سبوم تولید می کند. هنگامی که پوست بیش از حد روغن تولید می کند ، این می تواند به جوش ها منجر شود. با این حال ، داشتن مقداری سبوم روی پوست برای مرطوب نگه داشتن آن و محافظت از سلولها در برابر عفونت بسیار مهم است.


پوستی که به اندازه کافی سبوم ایجاد نمی کند و یا دوباره پر می شود ، می تواند خشک شود.


خشکی پوست می تواند خارش داشته باشد و ممکن است پوسته پوسته و برآمدگی به نظر برسد و یا لکه های قرمز داشته باشد. پوست کم آبی فاقد آب است و به نظر می رسد کسل کننده یا زبر باشد.


برخی از دلایل احتمالی خشکی یا کمبود پوست روی صورت عبارتند از:


هوای سرد

هوای خشک

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خشن در صابون یا سایر محصولات

شستن بیش از حد پوست

عدم تعادل pH پوست

شرایط پوستی مانند درماتیت آتوپیک ، درماتیت سبورئیک و پسوریازیس

دیابت

کم کاری تیروئید

سیگار کشیدن

گذراندن زمان زیاد در نور مستقیم خورشید

افراد می توانند با استفاده از چندین روش مختلف ، پوست خشک را درمان کنند. بهترین گزینه درمانی بستگی به علت خشکی پوست و شدت آن دارد. درمان ها همچنین در بین انواع مختلف پوست متفاوت است که می تواند طبیعی ، خشک ، روغنی یا ترکیبی باشد.


1. روزانه مرطوب کنید


مرطوب کننده ها ، پمادها و کرم ها عملکرد سد طبیعی پوست را بهبود بخشیده و باعث حفظ آب می شوند.


مرطوب کردن یک شبه می تواند مزایای دیگری به همراه آورد. فرد می تواند قبل از خواب مرطوب کننده را بر روی صورت خود بمالد و صبح آن را با پاک کننده ملایم بشویید.


مرطوب کننده های مختلف زیادی برای خرید در دسترس هستند. این می تواند آزمایش و خطایی برای شخص انجام دهد تا بهترین نوع برای پوست خود را پیدا کند.


مرطوب کننده های نرم و دوستدار پوست اغلب حاوی مواد مفید زیر هستند:


اسید هیالورونیک

سرامیدها

جو دوسر کلوئیدی

برخی از مرطوب کننده ها و سایر محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد خشک کننده ای هستند که می توانند باعث خشکی پوست شوند. به طور کلی ، مردم باید از محصولاتی که شامل موارد زیر است جلوگیری کنند.


الکل

عطرهای مصنوعی یا رنگ

دیوکسان

بنزین یا نفت

ممکن است برخی افراد ترجیح دهند از مرطوب کننده های طبیعی برای تسکین خشکی پوست روی صورت استفاده کنند. این شامل:


ژل خالص آلوئه ورا

روغن نارگیل

کره شی

روغن نارگیل و کره کره حاوی روغنهای طبیعی است. برخی از افراد با انواع پوستی طبیعی ، روغنی یا ترکیبی ممکن است بعد از استفاده از این محصولات دچار برک آفت شوند.

2. از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید

صابون هایی که حاوی رایحه ، رنگ و سایر مواد شیمیایی هستند می توانند پوست را تحریک و خشک کنند. به طور کلی بهتر است از پاک کننده های خفیف و بدون عطر یا صابون های صورت خودداری کنید و از محصولاتی که حاوی الکل ، رنگ های مصنوعی و پلاستیک هستند خودداری کنید.


مواد لازم برای جلوگیری از شامل موارد زیر است:


سدیم لوریل سولفات (SLS)

آنهایی که از روغن معدنی به دست می آیند ، از جمله نفت و پارافین

پارابن

diethanolamine (DEA)

مونو اتانول آمین (MEA)

تری اتانول آمین (TEA)

یک پاک کننده موجود برای خرید آنلاین وجود دارد.


3. برای از بین بردن پوست خشک اضافی لایه برداری کنید


فرد می تواند با لایه برداری ، پوست اضافی خشک را از بین ببرد.

پوست به طور طبیعی سلولهای جدیدی ساخته و سلولهای قدیمی را ریخته و معمولاً طی حدود یک ماه جایگزین می شود.


هنگامی که سلولهای مرده پوست روی سطح گیر می شوند ، ممکن است افراد متوجه لکه های خشک و منافذ بسته شوند.


لایه برداری به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند ، که می تواند لکه های خشک را کاهش داده و بافت کلی پوست را بهبود بخشد.


لایه بردارها می توانند مکانیکی یا شیمیایی باشند.


لایه بردارهای مکانیکی


لایه بردارهای مکانیکی عبارتند از:


برس های تمیز کننده

دستمال های لباسشویی

اسکراب صورت

این شکل از لایه برداری با از بین بردن فیزیکی سلول های مرده از سطح پوست کار می کند.


لایه بردارهای شیمیایی


اگرچه آنها بسیار خشن به نظر می رسند ، بسیاری از افراد جداکننده های شیمیایی را گزینه های ملایمی برای لایه بردارهای مکانیکی می دانند.


جداکنندههای شیمیایی شامل اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) و اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs) هستند.


AHA ها سلولهای مرده را روی سطح پوست حل می کنند در حالیکه BHA ها به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند تا سلولهای مرده را از منافذ خارج کنند. هر دو AHA و BHA گردش خون سلولی را افزایش می دهد ، که به حفظ نرم و لطافت پوست کمک می کند.


نحوه استفاده از لایه بردارها

افراد می توانند به تنهایی یا به صورت ترکیبی از لایه بردارهای مکانیکی و شیمیایی استفاده کنند.


یک مطالعه مقیاس کوچک اخیر اثرات ترکیب یک ماده شیمیایی حاوی AHA با لایه برداری مکانیکی را بررسی کرده است. نویسندگان اظهار داشتند که درمان ترکیبی منجر به بهبود قابل توجهی در هیدراتاسیون و ارتجاعی پوست نسبت به پوست شیمیایی به تنهایی می شود.


با این وجود ذکر این نکته حائز اهمیت است که استفاده بیش از حد از این محصولات می تواند باعث خشکی پوست شود. افرادی که برای اولین بار از لایه بردار استفاده می کنند ، باید آن را روی ناحیه کوچکی از صورت خود آزمایش کنند و چند روز صبر کنند تا ببینند پوست آنها قبل از استفاده گسترده تر چگونه واکنش نشان می دهد.

فرد باید هر روز از لکه برداری اجتناب کند زیرا این امر باعث تحریک و خشک شدن پوست می شود. استفاده از یک مرطوب کننده خوب بلافاصله پس از لایه برداری به قفل شدن رطوبت کمک می کند.


4. عادت های بهتر حمام کردن را تمرین کنید


بهتر است هنگام استحمام یا شستن صورت از آب گرم و گرم استفاده نکنید زیرا آب گرم می تواند پوست روغن های طبیعی آن را محو کند.


صرف وقت زیاد در آب می تواند سبوم را از روی پوست خارج کند. آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند دوش و حمام را به مدت 5 تا 10 دقیقه یا کمتر برای بهبودی پوست خشک محدود کنید.


پس از استحمام یا شستن صورت ، افراد باید فوراً مرطوب کننده استفاده کنند تا به رطوبت کمک کند.


5- از رطوبت ساز استفاده کنید


تهویه مداوم تهویه هوا (AC) و واحدهای گرمایش مرکزی در داخل خانه رطوبت هوا و پوست را از بین می برد.


ممکن است شخصی که دارای پوست صورت خشک است ، سعی کند استفاده از AC و گرم کردن خود را محدود کند یا با استفاده از مرطوب کننده برای اضافه کردن مقداری رطوبت به هوا در داخل خانه اقدام کند.

6. داروها

یک متخصص پوست ، به عنوان متخصص پوست یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است برای افرادی که شرایط پوستی دارند یا افرادی که پوست کم آبی دارند ، یک پماد موضعی یا کرم تجویز کند که به درمان های معمولی پاسخ نمی دهد.


بسته به علت خشکی پوست ، نوع دارو متفاوت خواهد بود. داروها معمولاً حاوی هیدروکورتیزون ، استروئید هستند که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کنند.

جلوگیری از خشکی پوست صورت

افراد می توانند از نکات زیر برای جلوگیری از خشکی پوست صورت خود استفاده کنند:


روزانه صورت را با پاک کننده ملایم بشویید

هر روز ضد آفتاب می پوشید

بعد از استحمام یا شستن صورت ، مرطوب کننده استفاده کنید

هنگام شستن صورت و استحمام از آب گرم و گرم استفاده نکنید

با نوشیدن آب زیادی هیدراته بمانید

محدود کردن مصرف کافئین

محدود کردن زمان در نور مستقیم خورشید

اجتناب از برنزه شدن مصنوعی

با استفاده از یک مرطوب کننده

در صورت لزوم ترک سیگار

چشم انداز

عوامل محیطی و شیوه زندگی می توانند در ایجاد خشکی پوست روی صورت نقش داشته باشند. افراد می توانند با استفاده از روشهای درمانی ملایم و داروهای خانگی ، خشکی پوست را در این قسمت از بدن مدیریت و جلوگیری کنند.


اگر پوست خشک بهبود نیابد یا بدتر شود ، فرد می تواند پزشک یا متخصص پوست خود را ببیند. افرادی که پوست خشک ندارند و به درمان های OTC یا داروهای خانگی پاسخ نمی دهند ، ممکن است از استفاده از کرم یا پماد با استحکام تجویز استفاده کنند.


[ بازدید : 212 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مطالب زیبایی را در فیس مد دنبال کنید! است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]